Strona główna MOTORYZACJA Kongres Nowej Mobilności 2024: Największa Konferencja w CEE poświęcona Zrównoważonemu Transportowi i...

Kongres Nowej Mobilności 2024: Największa Konferencja w CEE poświęcona Zrównoważonemu Transportowi i Elektromobilności

0

Kongres Nowej Mobilności – największa w regionie CEE konferencja w całości poświęcona nowej mobilności i zrównoważonemu transportowi – to szereg warsztatów i wystąpień merytorycznych, a ważnym punktem programu jest Międzynarodowe Sympozjum Naukowo-Techniczne Nowej Mobilności, które zostało objęte patronatem honorowym Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. W ramach Sympozjum, w czasie kilku godzin debat i keynote speachów, są prezentowane najważniejsze trendy technologiczne kształtujące sektor zrównoważonego transportu – w tym m.in. rozwój napędów przyszłości, innowacyjne systemy magazynowania energii, rozwiązania z obszaru elektromobilności i energetyki czy też technologia jazdy autonomicznej. Eksperci wskażą również największe wyzwania związane z obszarem polskiej edukacji i koniecznością dostosowania programów nauczania zawodowego, średniego i wyższego do wymogów przyszłego rynku pracy w branży nowej mobilności i sektorze automotive.

– Na przestrzeni ostatnich lat widzimy jak bardzo elektromobilność urosła. To jest najlepsze określenie, jeżeli chodzi o ten segment rynku – powiedział serwisowi eNewsroom.pl podczas Kongresu Nowej Mobilności 2024 Maciej Gis, dyrektor ds. komunikacji, Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności. – Widzimy, jak zmieniła się oferta producencka, jak wiele firm powstało, które chcą rozwijać ten sektor. Przykładem jest choćby tegoroczny Kongres. Piąta edycja jest rekordowa nie tylko po względem programu – bo jest tyle tematów, które trzeba omówić, ale też pod kątem uczestników, pod kątem premier, które mieliśmy. Widzimy, że jest to nasza przyszłość – musimy rozwijać baterie, recykling, poprawiać legislację pod kątem elektromobilności. Wszystko po to, żeby kolejne pokolenie mogło bez problemu użytkować samochody elektryczne – niezależnie od tego, czy jeżdżą 10 km do pracy, czy 500 km. W Polsce potrzebujemy poprawy i rozwoju infrastruktury ładowania. Bez wspólnego dialogu tego się nie uda zrobić – podkreśla Maciej Gis.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Exit mobile version