Strona główna BIZNES HANDEL Rynek FMCG a grafiki licencjonowane – rośnie zainteresowanie postaciami z bajek i...

Rynek FMCG a grafiki licencjonowane – rośnie zainteresowanie postaciami z bajek i filmów

0

W ostatnich latach można zauważyć istotny wzrost popularności produktów FMCG, które zdobią grafiki licencjonowane z ulubionych bajek, filmów i seriali. Tym samym, wydaje się, że nigdy wcześniej bohaterowie dziecięcych marzeń nie mieli tak dużego wpływu na decyzje zakupowe rodziców, jak jest to obecnie. Tendencja ta nie tylko nie wykazuje oznak spowolnienia, ale wręcz przyspiesza, co potwierdzają najnowsze analizy CPS GfK.

Trendy tworzone przez najmłodszych

Kto by pomyślał, że nasi najmłodsi mogą mieć tak wielki wpływ na kierunki, w jakich rozwija się rynek FMCG? Na przykładzie Psiego Patrolu, jeden z najbardziej lubianych przez dzieci seriali animowanych, widzimy, jak mocno jedna postać czy seria postaci może napędzać sprzedaż. Z kolei inne postacie, jak legendarna już Myszka Miki, pomimo swojego niepodważalnego uroku i globalnej rozpoznawalności, mogą niekiedy tracić na popularności. To pokazuje, że rynkowe trendy są nieprzewidywalne i zmiennie.

Wzrost na rynku produktów z grafikami licencjonowanymi

Jak wynika z danych CPS GfK, rynek produktów FMCG ozdobionych grafikami licencjonowanymi cieszy się coraz większym zainteresowaniem, co między innymi przełożyło się na znaczący wzrost wartości tego segmentu – aż o ponad 17 punktów procentowych w okresie od maja 2023 do kwietnia 2024 roku. Co dodatkowo ciekawe, to właśnie rodziny z dziećmi są głównymi nabywcami tego typu produktów, co zapewne nie jest dla nikogo zaskoczeniem. Co jednak może zaskakiwać, to rosnące zainteresowanie również wśród innych grup demograficznych, na przykład wśród osób do 34. roku życia, które nie mają dzieci.

Kanały dystrybucji – gdzie kupujemy produkty z bohaterami bajek?

Zastanawiacie się, gdzie najchętniej kupujemy tego typu produkty? Okazuje się, że aż 58% wszystkich takich zakupów realizowanych jest przez dyskonty. Nie bez znaczenia pozostają także supermarkety oraz mniejsze sklepy osiedlowe. To pokazuje, że polskie gospodarstwa domowe są chętne wydawać więcej na produkty premium, które niosą ze sobą dodatkową wartość – w tym przypadku emocjonalną wartość związaną z ulubionymi postaciami z dzieciństwa.

Podsumowanie

Zatem, dlaczego tak chętnie sięgamy po produkty z grafikami licencjonowanymi? Czy to nostalgia, chęć sprawienia radości naszym dzieciom, czy być może oba te czynniki? Bez względu na motywy, jedno jest pewne – rynek produktów FMCG z licencjonowanymi postaciami z bajek, filmów i seriali ma się dobrze i wszystko wskazuje na to, że trend ten będzie się utrzymywać. Co będzie dalej? Czy Myszka Miki odzyska swoją popularność, a może Psiego Patrolu czeka kres dominacji? Czas pokaże, ale bez wątpienia będziemy obserwować te zmiany z dużym zainteresowaniem.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Exit mobile version